Alanud on Euroopa Liidu ülene kampaania “Taste the Ocean”, mis kaasab isutekitavate kaadrite loomiseks kuulsaid kokkasid üheksast erinevast riigist. Eestit esindab meie enda Peeter Pihel, kes viib eurooplastel keele alla Peipsi järvest püütud ahvena fileega, mida täiustab rukkileib, kartulisalat ja keefiri-porrukaste.
Kampaania kestab kuuendast juunist kuuenda juulini ja selle eesmärk on suurendada eurooplaste kalatarbimist kooskõlas EU Roheleppe regulatsioonidega, et ka tulevased põlved saaksid nautida meie meredes peituvaid hõrgutisi.
Lisaks keskkonna jätkusuutlikkusele on kampaania eesmärk soodustada kalandussektori ettevõtete ja töötajate majanduslikku toimetulekut.
“Tarbijatel on kala nõudluse suurendamisel oluline roll, et kaitsta ookeani ning aidata kalandussektoril toime tulla,” kirjeldab Euroopa Merendus-, Kalandus- ja Vesiviljelusfond pressiteates. Käesoleval aastal leiab EU ülene kampaania aset teist korda ja erinevate riikide kohalikke kokkasid kaasates loodetakse kõnetada kohalikke tarbijaid, kes elavad väljaspool “Brüsseli mulli”.
Foto: Taste the ocean